Avatar

ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ

Επιστημονικός Υπεύθυνος

Ο Στέφανος Παρασκευόπουλος είναι Καθηγητής στο ΠΤΕΑ-ΠΘ. Έχει προηγούμενα εργαστεί ως Λέκτορας (1994-1998) και Επίκουρος Καθηγητής (1998-2004) στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ.Έχει συμμετάσχει σε μια σειρά από έργα έρευνας και ανάπτυξης (επιστημονικός υπεύθυνος σε δέκα έργα) στους τομείς της αγωγής και προστασίας του περιβάλλοντος, κοινωνικής και πολιτικής οικολογίας, οικολογίας και διαχείρισης του φυσικού περιβάλλοντος, κι έχει δημοσιεύσει περισσότερα από εξήντα (60) άρθρα στην Ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία.Είναι κάτοχος του Πτυχίου του Βιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών (1979), και Διδακτορικού Διπλώματος στις Επιστήμες του Περιβάλλοντος του Τμήματος Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου του Αιγαίου (1992).

Τα κύρια ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τη φιλοσοφία, αρχές και μεθόδους της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, το σχεδιασμό και την πολιτική της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών σε θέματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, το σχεδιασμό και ανάπτυξη ειδικού εκπαιδευτικού υλικού σε θέματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, την ανάλυση των σχέσεων των κοινωνιών με το περιβάλλον καθώς και τη δομή, δυναμική και διαχείριση των οικοσυστημάτων.

  • Θέματα αγωγής στην προστασία του περιβάλλοντος: φιλοσοφία, αρχές και μέθοδοι στην περιβαλλοντική εκπαίδευση, σχεδιασμός και πολιτική της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών σε θέματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, έρευνα και ανάλυση των ιδεών, απόψεων και στάσεων για το περιβάλλον των παιδιών σχολικής ηλικίας, καθώς και διαφόρων κοινωνικών και πολιτισμικών ομάδων, έρευνα για τις εικόνες και τις ιδέες για την φύση μέσα από το γραπτό λόγο, σχεδιασμός και ανάπτυξη ειδικού εκπαιδευτικού υλικού σε θέματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
  • Θέματα κοινωνικής και πολιτικής οικολογίας: ανάλυση των σχέσεων των κοινωνιών με το περιβάλλον και στην ιστορική ανάλυση των κοινωνικο-οικονομικών παρεμβάσεων πάνω στα φυσικά συστήματα
  • Θέματα οικολογίας και διαχείρισης του φυσικού περιβάλλοντος: έρευνα της δομής, δυναμικής, λειτουργίας και δυνατοτήτων αειφορικής διαχείρισης κυρίως των μεσογειακού τύπου οικοσυστημάτων καθώς και διαχειριστικές περιβαλλοντικές μελέτες.
  • Lappa C., Kyparissos N., Nisiotou I, and Paraskevopoulos S. (2013). The Develop-ment of Glancing at Listener as Result of Conversation Training in Children and Young Adults With Moderate and Severe Developmental Disabilities, European Journal of Behavior Analysis, 14(1), 19-33.
  • Barbalios N., Ioannidou I., Tzionas P. and Paraskevopoulos S. (2013). Behavioral ad-aptation towards efficient resource sharing under the lack of communication, Journal of Environmental Informatics, 21 (2), 119-135.
  • Barbalios N., Ioannidou I., Tzionas P. and Paraskevopoulos S. (2012). A model sup-ported interactive virtual environment for natural research sharing in environmental education, Computers and Education, 62, March 2013, 231–248
  • Barbalios Ν., Ioannidou I, Tzionas P. and Paraskeuopoulos S. (2012). Design re-quirements of a virtual learning environment for resource sharing, Intelligent Tutoring Systems, 7315, 649-650
  • Barbalios N., Ioannidou I., Tzionas P. and Paraskevopoulos S. (2012). Action refine-ment in multi-agent natural resource sharing without inter-agent communication, Nat-ural Resources Management Journal.